THE BLOGGERS

Thursday, December 10, 2009

tahukah anda?? [cam serius jer]

aku nak share satu yang aku dapat dari web ibu yang aku dah surf:..
tau tak??
susu ibu tahan dalam peti sejuk beku selama 3 bulan,
di bahagian freezer tahan selama 72 jam,
dan dalam suhu bilik tahan selama 8 jam:...
TAPI
ade orang yang aku kenal cakap, once dah keluarkan, dan dah dipanaskan, terus bagi baby lah:..
[bukan didihkan, panaskan guna air suam jer]

kalau da tak abis jangan tunggu sampai 8jam baru nak buang..kan banyak lagi susu ibu:..


owh yer..simpan susu dalam bekas bertutup n pastikan bersih[suci] then, tulis tarikh perahan:..
kalau nak baik lagi, catat masa perahan sekali:.. [detailnyer]

kesimpulannyer, baru tahu susu ibu boleh tahan 3bulan...huh lame sungguh:..
bakal ibu-ibu dinasihatkan mendapatkan nasihat dari yang lebih arif tentang susu ibu atau dapatkan info-info dari web yang aku dah bagi:.. try surf, banyak info untuk bakal ibu dan ibu:..

~tamat~

2 comments:

cheryna zamrinor said...

kalau syarikat jual susu pon tak berani gerenti susu mereka yang terbaik sbb ada susu ibu.

hmm...sha selalu tertanya2 macam mana org simpan susu ibu.

thanks for the info:)

PN[asam]pedas said...

haa tulah bezanya susu ibu dengan susu tepung sha:..

banyak lagi info yang [asam]pedas akan share:.. :)