THE BLOGGERS

Wednesday, December 16, 2009

salah sape ni:..?

aku nih bukannye sorang yang kelam kabut [just cepat sangat cuak].
beginilah ceritenyer. aku kan demam 2 hari [kesiannyer:..]

[sekadar gambar hiasan:.. ehsan flickr 09]

mak aku suh pegi klinik, aku tak nak. aku pon dengan selambe badak air menahan demam yang buatkan aku menggigil. tapi bile aku makan panadol, aku rase aku hebatlah! boleh pulak aku on blog. bile dah baik demam, ade 1 lagi penyakit aku nih:.. bleeding! [kat mana-mana la yang korang rase patut bleeding tapi bukan bulan jatuh keriba] huh! parah:.. isnin (14.12.09) aku pon pegilah klinik [dengan yakinnyer!]

Doktor cantik: kenape dik?
Aku: bleeding saya tak bentilah doktor:..
Doktor cantik: ok:.. [dier tanyer aku soalan yang panjang lagi private]. okey:.. baring, saya nak periksa.
...:sedang periksa:..
Doktor cantik: i think u need some repair:.. macam ade satu lubang kat sini yang tembus kat sana:...
Aku: ape?? [muke paling cuak yang aku tak dapat tengok sebab takde cermin nak tengok betapelah buruknye muke aku mase tu]
Doktor cantik: okeylah, saya rujuk kamu pada pakar eh:.. okey, itu saja:..
[dengan senyum tawar aku pon kuar melangkah dengan penuh lemah lembik]

aku pon balik bile surat dah dapat:.. aku tak pk pon nak pegi jumpe pakar hari tuh:.. aku nak balik untuk menenangkan diri yang semakin hilang harapan:.. sedih jugak bile kenangkan kenape aku yang mesti tanggung dugaan nih:.. WTH! doktor dulu tu [gov doc] buat aku macam nih????!  memang 'selamat' ar doktor yang buat aku sampai jadi cenggini:..

[lagi gambar hiasan:... ehsan lagi:...]


selase (15.12.09) aku pon pegilah jumpe pakar kat salah satu private hospital kat melake nii:..tu pegi sorang sebab "bunga-bunga cinta" aku tak dapat cuti (keje luar melaka):.. nasib aku baik, kawan aku ade keje kat situ:.. so, dier dengan baik hati [aku memang terhutang budi dengan dier] temankan aku jumpe doktor tu:..

bile jumpe doktor tu, dier kate mane ade??! hah? sudah:.. alhamdulillah la camtu:.. aku tanya se'detail' yang mungkin:.. dier pon bebel la macam-macam [terangkan keadaan tu]:.. macam-macam nasihat die bagi:.  but!! huh! ade tapi nih yang aku tak nak nih:... dier takut gak kalau ade lubang yang dimaksudkan, tapi dier tak nampak:.. sepengamatan dier, memang tak de:... aku cuak lagi! balik la dengan 90% perasaan aku gembira:...

aku call kakak ipar aku, story citer tu:.. terkejut beruk mak yeh dier:... dier suh aku buat sekali lagi check-up kat Az-zahra, Bangi:... aku on jer:.. next week lah insyaAllah aku akan ke Bangi untuk jumpe Pakar Sakit Puan yang berpengalaman tu:...

but now, bleeding da stop:.. aku tak tau la esok lusa tulat tubin camne:.. hope so aku akan okey untuk selamanya:.. sakit kepala otak aku bile pk semua benda nih:... sib baik belum masok keje:... kalau tak, ntahlah!

kalau korang la kat tempat aku, nak salahkan sape? korang yang salah ke? doktor sebelum ni ke? doktor cantik ke? or pakar yang ntah dari mana tu? aku salahkan doktor yang dulu tu sebab dier buat keje sambil tdo [agaknyerlah!]
ape boleh buat?? sabar je la:...

sekian lagi tamat~

6 comments:

hans said...

doktor pun kadang2 pening
okay lah tu amik langkah awal check tempat lain
nasib ok

ezzati said...

buat checkup betul2..ntahla..nk slhkan doc ke? xleh gak tu..

myQza said...

better buat 3-4 kali untuk kepastian..

biar betul2 pasti baru leh tarik nafas lega!

Zura Tahir said...

nak buat cm ne...bende dh jd...sabar je lah

chokio_nia said...

dokter jiwa kacao kot..huhu

PN[asam]pedas said...

hans: huh! yelah tu:..

ezzati: takkan salah nurse plak?? huk huk huk salah aku pegi hospital tuh!

tedi: 105% betol tu tedi:.. aku ade 1x lagi chek-up next week:..

zura: 101% aku memang sokong cakap ko:..

chokio: takkan kat bilik OT bley pk pasal boypren kot:...