THE BLOGGERS

Thursday, December 10, 2009

hujung minggu cuti sekolah


bila cuti sekolah kite sinonim dengan majlis kawin:..
aku pun ade undangan yang tak dapat aku pegi sebabnyer di terengganu:..
aku doakan ajelah..kirimkan salam:..
kepada sahabatku Fatimah:..

"Selamat Pengantin Baru & semoga rumah tangga kamu aman damai dunia akhirat"

kat area rumah aku ni pun setiap sabtu ahad, dah ade yang menunggu:..
minggu lepas aku pegi majlis kawin, nasi pulak jelantah[tak masak]:..
lapar punya pasal, aku telan jugak [buat tak perasan sebab mak aku diam jer tak cakap apepun]
at last, mak aku cakap "nasi dia tak masak lah"
aku pun ape lagi "ye ke ma??"
kunyah-kunyah lagi "a'ah...ye lah"
dengan pelahan aku tak habiskan kunyahan terakahir tu:...
terharu sungguh.

patutlah mak aku makan tak habis:.....
the end lagi tamat

No comments: