THE BLOGGERS

Saturday, July 24, 2010

Hujung Minggu Rehat-Rehat Tanpa En. Bunga-bunga Cinta. Jeles La Tu!


Minggu ni memang turn En. BBC stand-by.

Macam biasala, 'kami merindui kamu'

Tambah lagi, hari ni rajin sangat2 pulak sampai pergi rumah makcik

bawa Baby Cantik untuk menolong. Memang senaman sungguh Pn. Asam kali ni.

Dan memang ingin berjalan kaki kerana mau senaman untuk kurangkan

berat yang bukan sedikit meningkatnya. Makan pon 'sikit' aje  =)

Malam ni pulak takde mood. Mane en.mahMOOD ni pegi indak ku taukkkk!

Buhsan sana sini.



P/S: Kalau ikutkan hati memang nak tdo dengan jayanya~

Tuesday, July 20, 2010

Siapa Kata Saya Bertugas Sendirian? Dia Yang Melanggar Tanggungjawabnya

Sungguh memang tajuk berkenaan dengan entri.
Cuma Pn. Asam tak nak cerita lebih jelas lagi.
Teruskan dengan laporan..

Masih dalam grade memuaskan.
Belum mantap untuk dapat grade baik.
Disiplin juga memuaskan.
Juga, tiada murid yang bising-bising kesakitan mau pulang
Keseluruhannya, saya berpuas hati kerana sekolah saya semakin menghampiri ponteng sifar.

-Laporan hari kedua-


P/S: Sudah diketahui beliau memang selalu 'cendekel'

Monday, July 19, 2010

Isnin Yang Memenatkan Secara Fizikal. Baguslah, Bersenam!





Isnin, 19-07-2010


Penat fizikal. Mental boleh kontrol lagi.
Keadaan dan suasana semuanya baik.
Persekitaran dari blok ke blok memuaskan.
Disiplin memuaskan.
Tiada pelajar mengadu sakit itu ini nak balik.
Juga tiada pelajar bermasalah digantung tidak bertali.
2 orang guru 'MC'
Seorang guru sedang berkursus

-Laporan Hari Pertama Guru Bertugas Minggu Ini-





P/S: Letih badan jerk. Emosi terkawal  =) Semuanya selesai pada 655PM.

Sunday, July 18, 2010

Ini Selalu Terjadi. Sabar Itu Penting Ya

Seperti biasa, setelah En. BBC pulang ke negeri dear bekerja

Pn. Asam akan senang bercorat-coret a.k.a ber'blogging'.

Tambah lagi Baby Cantik dah tidur. Mungkin kerana keletihan yang ter'over',

BC kurang dapat tidur dengan nyenyak di atas katil. Mungkin lebih selesa di dalam buaian.

Suasana sejuk menyelubungi malam yang indah dengan titisan air hujan yang semakin

kurang menitis, BC tidur dalam buaian dan Pn. Asam senang

ber-ketuk-ketuk keyboard ni  =)





Bila ingat hari selepas hari ini, esok Isnin, maka teringatlah dengan ayat ini:

"Buku ape hari ni cikgu?"

Mustahil tidak akan ku dengar. So, persediaan untuk menempuh hari esok dan seterusnya

amatlah perlu. Sebenarnya, setiap hari, segelintir daripada anak-anak ini akan

bertanyakan soalan yang sememangnya Pn.Asam sudah terangkan.

Selama tujuh bulan, sejak Pn.Asam mengajar Bahasa Melayu, anak-anak ini

telah Pn.Asam terangkan dan beritahu akan keperluan buku pada hari-hari tertentu. Jadi,

"Sila bawa buku latihan dan buku kerja pada hari yang telah ditetapkan SAHAJA."

Adakah cukup terang maksud ayat diatas??







p/s: Esok cadangan pelajaran ialah Ringkasan Teks dan Pemahaman  =)
Harap mereka akan terlebih faham.

Thursday, July 15, 2010

Orang Tersayang Disaman

Berita Pertama.
Semalam, demi membesarkan cucu-cucunya, seorang bapa menyaman anaknya sendiri.
Apa nak jadi dengan dunia sekarang?
Nak kawen, dah dikawenkan.
Nak anak, dah di kurniakan.
Tiba masa untuk membesarkan dan memberi pendidikan anak-anak, tanggungjawab diserahkan kepada datuk kepada kanak-kanak tersebut.
Ape tanggungjawab AYAH?
Sedih bile dengar kes ni.

Berita Kedua.
Harini, seorang bapa berusia 65tahun menyaman 3 orang anak lelakinya kerana mengurung dan memaksa untuk menandatangani surat serah harta!
Nilai saman melebihi RM2juta!
Kamu orang dah kemaruk harta kah??

Berdasarkan berita-berita tersebut, dapat disimpulkan bahawa
hubungan kekeluargaan bukan perjanjian untuk anda ambil kesempatan.
Kenapalah anak-anak zaman sekarang seperti tidak sedarkan diri dek kerana harta dunia..
Apakah kewajaran bapa-bapa tersebut?

1-Wajar

2-No Comment

3-Terpulang

4-Dengan Anak Pun Nak Berkira Ke?

5-Saya Sokong 100% [rasakan kau!]




P/S: Dunia akhir zaman...

Bila Sejuk, Sedap Lena Ni..

Pagi ni sungguhla sejuk sebab hujan malam tadi.

Kalau tidak, malam-malam mesti panas sikit dari biasa.

Teringat mase d U dulu. Kalau sejuk macam ni alamatnya bangun untuk makan tengah hari je la.

Jadinya breaklunch!

Kami yang 10 orang ni akan berdedai keluar dari 'kepompong' pukul 10 pagi.

Bersiap sedia untuk berbelanja makan pada pukul 11 pagi.

Sedap, memang sedap. Tambah lagi bila musim peperiksaan.

En. BBC hantar mesej pukul 615 pagi:

"Assalamualaikum...sayang + Baby Cantik tdo lagi ker? En. BBC baru balik keje.

Nak siap-siap solat + sambung tdo."

Alahai..dear tak tahu yang kami sedang lena dibuai mimpi hantu mengilai...hahaha

Wednesday, July 14, 2010

Sedarlah Wahai Anak-anak Bahawa Landasanmu Masih Pincang Tanpa Kami

Dari hati Pn. Asam:

 -2 tahun lepas semasa di SMK Lawas, Sarawak.
Baby Cantik baru berusia 5 bulan dalam kandungan-

"Hari ini adalah hari yang sangat terseksa buat aku yang kesengsaraan.

Sengsara dengan bebanan tugas yang YES memang BENAR 

aku sungguh sanggup lakukan

Jadual yang cukup 7 waktu penuh untuk aku memerah keringat demi anak Bangsa Malaysia

yang kian lupa bahawa pelajaran itu penting.

Tambah lagi waktu senggang aku MESTI membuat persiapan untuk jamuan bagi

satu acara yang telah sedang diadakan di sekolah tu.

Jadi, kesemua 12 waktu seharian di sekolah aku amat bermakna.

Sehinggakan aku terpaksa MENCURI masa anak-anak ini untuk membenarkan

aku menguruskan sesuatu yang tidak kurang pentingnya untuk sekolah kami.

"Yes! cikgu tak masuk!" ada yang berbisik tanpa di duga aku mendengarnya.

Tidak ada masa aku berbual sekejap pun.

Tidak ada masa aku menyiapkan rekod untuk pengajaran esok.

Tidak ada masa untuk aku makan bersama kawan baikku.

-Kak Ana a.k.a Pn Mari yang sentiasa menjadi peneman aku [dan kami] di waktu petang Isnin hingga Jumaat. Dia bawa makanan, aku [dan kami] yang makan. Katanya
"akak kan dapur korang..hahahaha"


Cuma ada masa untuk menunaikan tanggungjawabku sebagai hambaNYA Yang Esa.

Ada masa untuk aku kata "tolong saya bla bla bla bla"

Ada masa untuk aku bercakap dengan kerusi yang hanya pandai mengikut arahanku.

Bila tiba masa untuk masuk ke kelas, dari atas mereka sudah nampak aku

'cikgu datang!!'  - macamlah aku ni ribut taufan

Masuk ke dalam kelas, semuanya sedang berbual, bersenang lenang tanpa sebarang tindakan

yang boleh di kategorikan sebagai BUAT KERJA RUMAH @ ULANGKAJI.

Karangan yang aku beri semalam tentunya belum dan tidak akan siap.

Apalah dosa anak-anak ini sehinggakan masa yang lapang tidak sekali terfikir untuk kerja

yang lebih berfaedah selain yang tidak berfedah?

Kenapalah anak-anak ini tidak mengerti bahawa kami; golongan guru amat menyayangi mereka

walaupun marah kami bergunung banyaknya??

Sayang, seribu kali sayang, kesedaran kamu tentang keberadaan kami untuk kejayaan kamu

amat tidak menyenangkan.

Sedarlah wahai anak-anak, tanpa kami, kamu tak buat ulangkaji pun!

Tanpa kami KARANGAN kamu tak akan siap pun.

Tanpa kami sebuah buku pun kamu MALAS nak conteng!

Tolonglah sedar.."



Bila sampai masa dan ketika seperti ini, terasa ingin sekali berbicara

lebih lagi dengan En. BBC tentang semua perkara seharian yang keterlaluan.

Apakan daya En. BBC juga sibuk. Mungkin esok. Atau boleh sangat jika di simpan

hingga hari Jumaat akan datang setelah kepulangan En. BBC yang dinantikan tu.

Benar dear amat diperlukan untuk membakar semangatku.

Mencukupi bila ku ingat kembali kata En. BBC dulu:

"inikan jalan yang sayang pilih...sabar yer"



P/s: Anak-anak ini masih dalam kelas yang perlukan perhatian. Mereka seperti pahat yang sering di minta untuk di ketuk oleh tukul supaya bergerak. Sabar...

Saya Tiada 'Mood' Untuk Bergambar! No Camera Please!!!

Selalunya memang ini keje Pn. Asam dengan Baby Cantik

di pagi hari.

En. BBC minta gambar terbaru BC untuk di tatap

sebelum pergi bekerja.

Tapi...pagi ni Baby Cantik memang tak ade 'mood' nak bergambar.


Bila diberi 'hat' untuk di pakai....


" No camera please!!!"



Bila di ambil 'hat' nya....


"No camera please!!!"


Bila di beri peluang sekali lagi....


"Ta nak la mama..... No camera!"


Kadang-kadang perangai Baby Cantik memang menghiburkan.

Tambah lagi sepupunya yang 2 orang tu.

Mereka ni Power Puff atok mereka..kesayangan~




Habis masa berehat, time to go to school  =)


Tuesday, July 13, 2010

Bila Si Suami Kata "Tidak"

Situasi1
Dalam kereta pada waktu petang
 
Suami: Jom kite pegi makan Pizza nak? Abang belanjer...

Isteri: Nak! tapi abang rase sayang da gemuk tak??

Suami: Tak....mane ade gemuk. Oklah tu

Isteri: Walaupun da mencecah 5* kg?? Rendang ni tau....

Suami: Tidaklah abang kate..

Isteri: Ok. Nak makan kat Pizza mane ni?


Situasi 2
Ketika sedang duduk dan baca surat khabar

Isteri: Bestnyer kalau dapat body cam Wardina ni (sambil menunjukkan gambarnya kepada Si Suami) kan?

Suami: Tak cantiklah! Kurus sangat...

Isteri: Mane ade kurus sangat. Ni dier tuli 4* kg je... ok sangat dah.

Suami: Sayang lagilah ok sangat..

Isteri: Abang rase sayang gemuk tak?

Suami: Langsung tak...abang tengok sayang tetap cam dulu gak..

Isteri: Tapi pas bersalin ni kembang kat sini (sambil menunjukkan *&^%$nya)

Suami: Itu biaselah. Kak *d** lagi besar daripada sayang, tak bising pon.

Isteri: Tapi dier minum JM5 da sekarang....

Suami: Sayang tak gemuk lah!



Situasi 3
Dalam kereta selepas pulang dari berziarah sanak sedara

Isteri: Kalau sayang besar cam kak *d**, abang sayang sayang lagi tak??

Suami: Sayang...

Isteri: Kalau sayang besar camtu, gemok la kan??

Suami: Itu tak gemok, itu berisi jerk...

Isteri: Huh!!! dengan ketinggian sayang 148cm dan berat mencecah 70kg abang kate tak gemok??? Malas layan!

Suami: hahahahaha






Ini masalah kaum wanita

bila di tanya berkenaan berat badan kepada orang tersayang,

mereka akan kate ok dan ok dan ok

apakah mereka ini tidak berapa nampak atau sudah dibu*akan mata mereka??



#*# En. BBC cukuplah marah jika ditanya pasal berat badan....

Monday, July 12, 2010

En. Bungan-bunga Cinta happy sepanjang hari ni..

sebab?

Spain menang 1 - 0 dengan Belanda

Pn. Asam memang tak tengok, tdo lagi sedap  =)

tapi Pn. Asam terjaga la coz ade orang jerit

"Gollllll!!!!!!!!"

Bile abis jerk, mesej masuk

Daripada: En. BBC mengandungi mesej yang berbunyi

"Spain menang 1 - 0 yang..."

Hahaha suke lah tu... malas nak balas coz nak bagi

Baby Cantik susu..

Gambar dari Bharian online jer

Inilah yang membuatkan Spain menang..

dalam mase tambahan plak tu.

Adat pemainanla Belanda kan....kalau Spain menang, u all kalah.

Dan sebaliknye. Tak boleh la nak menang dua-dua kan..?

Tahniah penyokong Spain [En.BBC]
 
 
Even En.BBC takde depan mata, tapi Pn. Asam tau dear akan kepoh

pagi ni coz pasukan pilihan da menang!
 
Dah dah la tu abang........ =)

Saturday, July 10, 2010

Hujung Minggu Indah??

Hujung minggu

Berehat, berehat, berehat

Sambil menikmati sup tulang rusuk daging yang lazat

adeh, makan daging tulang jer la nampaknyer

Pn. Asam harus menjaga bodynya yang semakin

hari semakin bertambah

seinci demi seinci~


Sungguh aku tak takut..

Tambah lagi, Baby Cantik terjunam dengan walkernye

dari pintu belakang

Mujurlah bukan terus ke tanah..kalau tidak, Pn. Asam merana  :(

kesian BC, terkejut dan menangis jerk...

mama sorry sayang  ={













Thursday, July 8, 2010

Paul Si Sotong - Ramalanmu Benar Belaka

Hingga ke saat ini Paul memang terkenal sangat dengan ramalannya tentang menang kalahnya pasukan Jerman.


 Sekali lagi pagi tadi, Spain dah zasss Jerman!!

Mungkah disebabkan Muller tak main?
Pn. Asam pun tak tau lah. Sungguh la kesian kat mamat Jerman yang sorang ni




Wednesday, July 7, 2010

Karnival Kokurikulum SMK 'ku' 2010

07.07.2010 dan 08.07.2010

telah dan akan diadakan Karnival Kokurikulum kat sekolah.

Untuk first day, Pn. Asam uruskan hal explore race..

Sungguh memang seronok!

Students kene buli..sape yang tak happy kan?? hehehek

Nak tunggu esok plak coz ade part

'Bertemu Waris'

memang Pn. Asam menantikan saat ini untuk

membongkar rahsia anak-anak dalam kelas tu.



Tahap berapakah kewajaran untuk Pn. Asam bertindak sedemikian??

1 - Tidak Wajar

2 - Wajar

3 - Suka Hatilah

4 - Sangat Wajar

5 - Terlalu Wajar








Kami Kembali


Lame dah tak pegi wed member lame.

3 Julai lepas dapatlah ruang pegi rumah salah sorang

x-classmate 2001 dulu

dek kerana CiK Baby ketiduran, tidaklah Pn.Asam

membawanya bersama ke 

Majlis Perkahwinan

Nurul Huda
&
Nurudin

di Taman Bemban Jaya, Bemban 77200, Melaka.


Biaselah kan...Pengantin mane yang tak cantik??

Anyway, kamu memang cantik Uda, cannot deny.

Congratulations!

Semoga berbahagia selalu hingga akhir hayat!

Kami mendoakan kebahagiaan kamu.

Dan

Biasenye wed ni akan = reunion kitorang.



haaa ini antara member yang ader...

dulu mase kat sekolah mestila ade group sendiri kan?

Ini 1/2 daripada group kitorang.

Group kitorang ade 6 orang. Lagi 3 orang memang tak

datang kerana ada

urusan yang lebih memerlukan diorang di tempat yang

tidak di nyatakan.

Ade lagi...


Sudah tentu yang kecik dan sangat comel itu bukan

x-classmate kami yer.

Kami yang datang ni semua datang sebelum pengantin berarak..

Oleh kerana Pn. Asam ni ade tanggungjawab yang

menunggu kat rumah, tak dapatlah Pn. Asam

menunggu lebih lame lagi. Lepas makan,

terus memecut balik ke rumah.

Sebelum terlepas peluang,
[daripada abg camera yang sungguh kedekut bila kami nak bergambar dengan pengantin]

aku sempat snap yang patutyer    =)


"Sorry tak sempat tunggu sampai berarak yer...

semoga bahagia selalu..pakat baik"




Kami menunggu undangan daripada cik Aida NBY plak.

Bile lagi la dier nak buat kenduri nasi minyak

untuk kami yang dah lame menunggu ni..

FYI, dier sedang mencari..

Kepada sesiapa yang berhajat,

sila tinggalkan resume anda pada Pn. Asam  =)




ApaAdaNya: Reunion yang sebenarnya akan diadakan kemudian dan akan ditetapkan tarikhnya nanti  =)








Tuesday, June 29, 2010

First n3


Sila anggap ini n3 pertama aku yang baik hati =)

**En. Bunga-bunga Cinta (En. BBC) + Pn. Asampedas**

Inilah K.A.M.I

Kesengalan dear, kebahagiaan ku



**Baby**

Ini pula HASIL K.A.M.I
Keberadaan dear, ketenangan K.A.M.I
















Saturday, June 12, 2010

Akhirnya

Alhamdulillah...akhirnya aku dapat habiskan tanda kertas 2 BM tingkatan 1

ade lagi 2 kelas untuk tingkatan 2

aduh...ape nak jadi nih?

asal aku nak tanda ade gangguan..tu yang tak syok nak menanda

gangguan NGANTUK lagi aku tak bley lawan...

kertas objektif nasib baik ade insan mulia nak tolong tandakan... lega~

harini adalah hari yang penat untuk aku.. letih giler

tapi tak tau aku letih sebab ape..

korang pernah tak rase letih..pastu tak tau sebab ape letih??

pastu ade tak pk yang bile kite banyak rehat lagi letih??



notaUNTUKdirisendiri: sila siapkan menanda sebelom ditanda.. chiayok!

Di Rumah Sewa En. Bunga-bunga Cinta

Mula-mule sekali aku nak kate.. ahaks!

Pasal gambar dibawah ni


Gambar ni telah di candid oleh salah seorang kawan kepada En. Bunga-bunga Cinta

dan telah di berikan kepada aku...

haha inilah gambar yang En. Bunga-bunga Cinta mintak dari aku lepas siap dicuci

katanya:

"sayang bagi gambar tu satu.. bunga-bunga cinta nak letak kat bilik kat rumah sewa tu"

aku konpius "nak yang mane satu?"

"mane-mane lah...sayang pilih"

"ok..amik yang nilah.."

"ok...tempat letak takde ker?"

"takde...karang kite belilah kejap"

"okay"

malam tu jugak aku cepat-cepat simpan and masukkan dalam beg dear

notaUNTUKdirisendiri: sila print gambar Baby untuk diletakkan bersama..asyik lupe jerk