THE BLOGGERS

Tuesday, February 9, 2010

PEDIH aku dengar...sedih

Balik keje mestilah penat kan...
aku layanla satu stesen radio nih~
dj hangat berborak pasal dilema dalam hidup:..
serius aku tak dengar dari awal coz aku masuk kete jer, tamatla sudah sesi perkongsian dilema tu:..

tapi

yang aku dapat hanya satu ulangan~
ceritenya camni:...

si pemanggil akan berkahwin bulan 11 tahun ni:..
dier dalam dilema coz tak tahu nak dengar cakap mak dier ke tunang dier:..
dari segi percakapan si pemanggil,
dier nak bagitau mak dier

"MAK JANGAN SIBUK, YANG NAK KAWENNYER SAYE...BUKAN MAK!
LAGI SATU, TOLONG JANGAN MINTAK DUIT DARI SAYE SEKARANG KERANA DUIT INI SAYE NAK KUMPUL UNTUK KAWEN NANTI"

kesahnyer mak dier nasihat supaya amik yang murah sket dari yang mahal...
mak dier bagi pendapat jer kan..?
biaselah orang nak kawen..minta pendapat..jangan nak pepandai sendiri~

banyak sangat keluar perkataan "yang nak kawennye sape?" dari mulut si pemanggil
aku dalam kete tu sorang2 marah2 kat pemanggil tu..
aku terase yang dier sangat tak layak jadi anak mak dier:..
ntah2 jadi manusia pon tak layak coz belum kawen da buruk2kan mak dier..
cube korang bayangkan lepas kawen nanti...........!
ape agaknyer terjadi ek??
aku da ade bayangan dier jadi camne~
korang bayang camne?

tambah lagi..boleh dier kate
"NANTI LEPAS SAYE KAWEN, TERIMA JE LAH APE YANG SAYE BAGI"
nampak sangat tak ikhlas kan???
aduh..kesian mak dier dapat anak camtu...
 
[syaitan tepuk tangan bile manusia sendiri da hilang pertimbangan]

aku tak nak citer banyak..
kalau aku jadi dj tu, aku dah cakap
"ANAK DURHAKA!"
tak caye, korang bley tanye AG ke KEERAN

ooppSSS!


notaUNTUKdirisendiri: akhir zaman ni, macam2 dah nampak ala2 ke arah kiamat~ masyaAllah~ Astaghfirullah~

6 comments:

sI tEDI said...

belum kawen lg tu.. kalau dah kawen lagi besau kurang ajau nyer

Cik Biol said...

anak x kenang budi huhu

greenhall said...

mmg anak derhaka!!!

syurga laki kat bawah tapak kaki ibu. syurga bini lak kat bawah tapak kaki suami. kan?


Ya ALLAH, bimbinglah kami semua. amin.

Lya Colours said...

haaa yg ini
sy dgr
petang smlm, masa amik ayah sy kat opis
ayah sy pon mrh dgr pmpn tuh ckp
siap ayah sy kata "ape ke bodoh kau. ikot ckp mak kau la. sape yg beranakkan kau. kalo bukan mak, xde nye ko besa pnjg n bleh kawen"
huehuee
takut i dgr

[asam]pedas said...

sitedi: betul tu tedi

cikbiol: anak derhaka

greenhall: inilah peranan bakal suami~ tunang dier tak bertanggungjawab langsung!

lya: betul kate baba lya tu~ 200%

White Bird said...

anak tanggang!